Elektronik İhale (E- İhale) Nedir?
Elektronik İhale |
Tüm isteklilerin tekliflerini Elektronik ortamdan (EKAP üzerinden) gönderdiği ve ihale sürecine ilişkin faaliyetlerin yürütüldüğü sistemdir.
Hangi İhale Türlerinde E-İhale Yapılabilmektedir?
Açık ihale usulü ile
yapılan mal alımı ihalelerinde ve münferit sözleşme aşamasında teklifler
elektronik ortamda alınabilir.
E-İhalede Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?
E-İhalede Elden Teklif Zarfı Verilir Mi?
Tekliflerin elektronik
ortamda alındığı ihalelerde elektronik ortamda verilmeyen teklifler kabul
edilmez.
E-İhalede Zeyilname Düzenlenirse Ne olur?
Tekliflerin elektronik ortamda alındığı ihalelerde zeyilname düzenlenmesi
halinde, e-tekliflerini geri almak isteyen istekliler, EKAP üzerinden e-imza kullanarak
e-teklifi silmek suretiyle bu işlemi gerçekleştirirler.
E-İhalede Yeterlik Belgeleri Nasıl Sunulur?
E-teklifler,
istekliler tarafından EKAP üzerinden hazırlanır. İlan ve ihale
dokümanında, EKAP üzerinden sorgulanması
mümkün olmayan katılım ve yeterlik belgelerinin Kurum tarafından belirlenen
usul ve esaslara uygun şekilde bilgisayarda
taratılarak e-teklif kapsamında sunulacağı yönünde düzenleme yapılır.
E-Teklif ve E- Anahtar Nasıl Gönderilir? E-Anahtar Gönderilmezse Ne Olur?
* E-teklifler,
istekliler tarafından EKAP üzerinden hazırlandıktan sonra e-imza ile
imzalanarak ihale tarih ve saatine kadar EKAP üzerinden gönderilir.
* Ortak
girişimlerde e-teklifin ortak girişim ortaklarının tamamı tarafından e-imza ile
imzalanması zorunludur.
* EKAP, e-imza ile imzalanmış e-teklifi Kuruma
göndermeden önce şifreleme işlemi yapar. Şifreleme sonucunda EKAP tarafından
oluşturulan e-anahtar, istekli tarafından kaydedilir. e-teklifin ihale
dokümanında belirtilen tekliflerin açılma saatine kadar EKAP üzerinde Kurum
tarafından belirlenecek şifreleme ve saklama yöntemleri ile saklanarak
açılmaması sağlanır.
* Teklife ilişkin e-anahtar ihale tarih ve saatinden sonra,
tekliflerin açılacağı saate kadar EKAP üzerinden gönderilir. Tekliflerin
açılacağı saate kadar e-anahtarları gönderilmeyen teklifler değerlendirme dışı
bırakılır.
Özet olarak; ihale saatine kadar e-teklif gönderilmeli, sonrasında ise e-anahtar gönderilmelidir. E-anahtar göndermemek değerlendirme dışı kalma nedenidir. Teklif gönderme ile anahtar gönderme saatleri farklıdır ve aralarında en az 3 saatlik fark vardır. Örneğin son teklif verme saati 12:00 ise, son e-anahtar gönderme saati 15:00 olacaktır. Ayrıca EKAP üzerinden verilen en son anahtar ile teklifinizi göndermeniz gerekmektedir.
E-İhalede Numune Nasıl Sunulur ?
Mal alımı ihalelerinde, isteklilerden numune istenilmesi durumunda, numunelerin ihale tarih ve saatinden sonra
sunulma yöntemi ile ihale komisyonunca numunenin teslim alınması ve
değerlendirilmesine ilişkin düzenleme idari şartnamede yapılır. Numunelerin ihale tarih ve saatinden önce sunulması
yönünde düzenleme yapılamaz. Teslim alınan numune için idarece iki
nüsha tutanak düzenlenerek tutanağın bir nüshası istekliye verilir.
E-Teklif veya E-Anahtar Açılamazsa Ne Olur ?
E-anahtarının bozuk olması veya e-teklifin virüs içermesi gibi
nedenlerle EKAP tarafından açılamayan
e-teklifler tespit edilerek açılamama gerekçeleri belirtilmek suretiyle EKAP
üzerinden Ek-1’de yer alan “Açılamayan e-tekliflere İlişkin İhale Komisyonu
Tutanağı” düzenlenir. İstekli firmalar bu sorunlarla karşılaşmak istemiyorsa e-anahtarlarını doğru olarak yollamaya özen göstermelidirler. E-teklifi hazırladıkları bilgisayarların virüslü olmadığından emin olmalıdırlar.
E-İhalede Değerlendirme Dışı Kalma Nedenleri Nelerdir?
* E-teklifinin
açılamayan, belgelerinin eksik olan ya da geçici teminatının uygun
olmayan isteklilerin teklifleri değerlendirme
dışı bırakılır
* Yeterlik
kriterlerini karşılamayan isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır ve bu husus gerekçesi de açıkça belirtilmek suretiyle
EKAP’a kaydedilir.
* EKAP üzerinden sorgulanmasının
mümkün olmaması nedeniyle bilgisayarda taratılarak sunulması gereken belgeler
ve eklerinden herhangi birinin e-teklif kapsamında sunulmamış olması halinde,
bu eksik belgeler ve ekleri idarelerce tamamlatılamaz ve bu isteklilerin
teklifleri değerlendirme dışı bırakılır.
* idarenin bilgi talebi üzerine; İstekli firmalardan belirlenen sürede eksik bilgileri tamamlamayanların teklifleri değerlendirme
dışı bırakılır.
E-İhalede Belge ve Bilgi Eksikliği Tamamlatılır Mı?
Bilgisayarda taratılarak e-teklif kapsamında sunulan belgelerde, teklifin esasını değiştirecek nitelikte
olmaması kaydıyla, bilgi eksikliği bulunması halinde idare tarafından
bilgilerin tamamlanması istenir. Bu çerçevede, bilgi eksikliklerinin tamamlanması
için iki iş gününden az olmamak üzere
makul bir tamamlama süresi verilir. Bu süre içerisinde istekli tarafından
eksik bilgilere ilişkin belgeler idareye sunulur. İstekli firmalardan belirlenen sürede eksik bilgileri tamamlamayanların teklifleri değerlendirme dışı bırakılır.
E-İhalede Sözleşme İmzalanmadan Önce Hangi Belgeler Sunulur ?
* İlgili uygulama yönetmeliklerinde öngörülen sürelerin bitiminden sonra ihale üzerinde kalan istekli sözleşmeye davet edilir. İhale üzerinde kalan istekli tarafından ihale tarihinde Kanunun 10 uncu maddesinin dördüncü fıkrasında belirtilen ihale dışı bırakılma durumlarında olmadığını gösteren belgelerden elektronik ortamda EKAP üzerinden sorgulanamayanlar ile tekliflerin elektronik ortamda alındığı ihalelerde bunlara ek olarak; 19 uncu maddenin birinci fıkrası, 20 nci maddenin ikinci fıkrası ve 21 inci maddenin üçüncü fıkrası uyarınca bilgisayarda taratılarak sunulan belgeler sözleşme imzalanmadan önce idareye sunulur.
E-İhalede İstekli Sözleşme İmzalamazsa Ne Olur?
İhale üzerinde kalan isteklinin
sözleşmeye davet edildiği halde ikinci
fıkrada belirtilen belgeleri sunmaması veya Kanunun 10 uncu maddesi
kapsamında taahhüt altına alınan durumu tevsik etmek üzere idareye sunulan belgelerin taahhüt edilen duruma aykırı hususlar
içermesi halinde ihale dışı bırakılarak
geçici teminatları gelir kaydedilir. İkinci
fıkrada belirtilen belgeleri sunmayan istekli hakkında ayrıca Kanunun 58 inci
maddesi hükümleri uygulanır.
08.06.2021 tarihinden itibaren elektronik yapılan ihalelerde alınacak olan teminat sadece elektronik teminat olmak zorundamı yoksa saymanlığa ve muhasebe müdürlüklerine yatırılan geçici teminatın dekont numarası, tarihi ve tutarını sisteme yazılması yeterlimidir? Eğer bu saymanlık ve muhasebe müdürlüklerine yatırılan teminat dekontunu yapım işleri uygulama yönetmeliğinin 21.maddesinin 3.fıkrasına göre taratılması ve ekapa yüklenmesi gerekmektedir ibaresi vardır. Bu taranacak evrağı ekap üzerinden yüklemediğimizden dolayı yalnızca elektonik geçici teminat mektuplarımı geçerli sayılacaktır?
YanıtlaSil