İdarelerce Belgelerdeki Eksik Bilgilerin Tamamlatılması
Bilgi ve Belge Eksikliği
İhaleden sonra 2. oturumda belgelerin ayrıntılı incelenmesine geçilir. İdare eksik gördüğü hususlarla ilgili olarak isteklilerden bilgi isteyebilir. Bilgi eksikliğinin tamamlatılması veya belge eksikliği idare ve istekliler tarafından sıkça karıştırılmaktadır.
Kamu İhale Genel Tebliğinin 16.6. maddesine göre:
Sunulması zorunlu olan Belgelerin veya eklerinin sunulmaması halinde belge tamamlatılmayacaktır.
a) Geçici teminat ve teklif
mektuplarının Kanunen taşıması zorunlu hususlar hariç olmak üzere, sunulan
belgelerde ihale sonucu açısından teklifin esasını değiştirecek nitelikte
olmayan bilgi eksikliklerinin bulunması halinde, bu tür bilgi eksikliklerinin
giderilmesine ilişkin belgeler,
b) Aday ve isteklilerce sunulan ve
başka kurum, kuruluş ve kişilerce düzenlenen belgelerde, belgenin taşıması
zorunlu asli unsurlar dışında, belgenin içeriğine ilişkin tereddüt yaratacak
nitelikte olan ve belgeyi düzenleyen kurum, kuruluş veya kişilerden kaynaklanan
bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgeler, İdarelerce tamamlatılacaktır.
İhaleden sonra belge kesinlikle idareler tarafından tamamlatılamaz. Örneğin; firmanın ticaret sicil gazetesini teklif zarfı içerisine koymaması belge eksikliği kapsamında değerlendirilmelidir. Ticaret sicil gazetesini firma teklif zarfına koymuş ancak son hisse durumunu göstermemesi vb. gibi nedenlerden dolayı ilgili istekliden bilgi istenebilir. Bilgi eksikliği ve belge eksikliği farklı şeylerdir.
İdare istekliye gerekli bilgiyi iletmesi iki iş gününden az olmamak üzere makul bir süre verir.
Bilgi eksikliğinin tamalatılmasıyla ilgili olarak önemli bir nokta ise;
Tebliğin 16.6.3. maddesinde " İdarece belirlenen sürede eksik bilgileri tamamlamayan
aday ve isteklilerin başvuruları veya teklifleri değerlendirme dışı bırakılır
ve isteklilerin geçici teminatları gelir kaydedilir." hükmünün bulunmasıdır.

0 yorum:
Yorum Gönder